انتخاب واحد | شروع زندگی

همه‌ی ما قبل از اینکه به دانشگاه بیایم از روز های انتخاب واحد و استرسش از دانشجوهای سال بالاتر شنیدیم. و حتی دوست داشتیم که تجربه اش کنیم. شما وقتی انتخاب واحد می کنین یعنی دارین مثل یک مربی فوتبال بازیکن های خودتون رو میچینید؛ پس هرچقدر اصولی تر بازیکن هارو بچینید بهتر نتیجه میگیرین

ما در این مقاله سعی می‌کنیم تا ماهی گرفتن را به شما آموزش بدهیم، نه اینکه ماهی بدیم دستتون ماهی بدیم.

مربیگری فوتبال

بررسی روز امتحانات:

شما وقتی انتخاب دروس می‌کنید یعنی خودتون روز امتحاناتتون را هم مشخص میکنید؛ مثلاً حتماً تابحال شنیدین که میگن در یک روز سه تا امتحان داشتم!…

در موقع انتخاب واحد حواستون باشد که برنامه امتحانی شما خیلی فشرده نشود. تا در موقع امتحانات بتونین برنامه ریزی خوبی برای درس خوندن داشته باشین. اگر در موقع امتحانات استرس دارین حتما مقاله استرس امتحانی را مطالعه کنید.

کنترل استرس

پیش نیاز و هم نیاز:

در انتخاب واحد بعضی از دروس پیش نیاز هستند و بعضی هم نیاز، حالا این یعنی چه؟

دروسی که “پیش نیاز” دارند یعنی باید قبل از اینکه آن واحد را انتخاب کنید. اول پیش نیاز هایش را بگذرانید. مثلاً اگر در رشته مهندسی کامپیوتر درس میخوانید برنامه نویسی پیشرفته پیشنیاز درس ساختمان های داده می‌باشد که حتماً باید اول این درس را بگذرانید.

پیش نیاز

و اما دروس “هم نیاز” با توجه به تعریف از دروس پیش نیاز حتماً متوجه شدید؛ که دروس هم نیاز یعنی شما می‌توانید دو درس که همنیاز هم هستند را با هم انتخاب کرده و در طول ترم آنها را به سر انجام برسانید.

در انتخاب واحد حتما به دروس هم نیاز و پیش نیاز دقت کافی را داشته باشید تا کمتر به مشکل بخورید.

چند واحد بردارم؟

اینکه در انتخاب واحد چند واحد را بردارید کاملا به خود شما بستگی دارد. یعنی باید شرایط کاری، خانوادگی و … خود را در نظر بگیرید و انتخاب واحد کنید.

اگر مشغول کاری هستید و در کنار اشتغال تحصیل می‌کنید واحد های کمتری بردارید تا بتوانید به راحتی آنها را پاس کنید. به قول معروف که می‌گویند، رهرو آن نیست که گهی تند و گهی خسته رود رهرو آنست که آهسته و پیوسته رود.

چند واحد می‌توانم بردارم؟

در تعداد واحد هایی که شما می‌خواهید انتخاب کنید. قوانینی وجود دارد که در همه دانشگاه ها نیز یکسان است که باید در به این قوانین دقت کنید:

  • سقف انتخاب واحد برای معدل بین 12 تا 17 ، 20 واحد است.
  • اگر معدل “الف” یا به عبارتی معدل شما بالاتر از 17 شود، شما می‌توانید تا 24 واحد انتخاب کنید.
  • اگر معدل شما زیر 12 یا همان “مشروط” شوید نمی‌توانید بیشتر از 14 واحد را اخذ کنید.
  • شما در طول ترم باید حداقل 12 واحد را انتخاب کنید در غیر اینصورت حذف ترم به حساب می‌آید.
چند واحد بردارم؟
برنامه های کلاسی:

قبل از انتخاب، چارت درسی دانشگاهی که درس می‌خوانید. منتشر شده و برنامه کلاسی همه دروس مشخص می‌شود؛ حتما توجه کنید که برنامه کلاسی خودتان را طوری بچینید که بتوانید در همه کلاس ها شرکت کنید. مثلاً اگر روز شنبه ساعت 17 کلاس خارج از برنامه دانشگاهی دارید و کلاسی در دانشگاه ساعت 16 شما نمی‌توانید. به هر دوی آنها برسید در نتیجه از یکی از آنها جا می‌مانید.

برنامه کلاسی

ما به شما توصیه می‌کنیم که برنامه کلاسی خود را طوری تنظیم کنید که حداقل یک روز وقت آزاد داشته باشید.

با چه استادی بردارم؟

      همانطور که در بالا توضیح دادیم برنامه کلاسی به همراه نام استاد در سایت دانشگاه شما قابل رویت است.

برای اینکه بفهمید کدام استاد بهتر است حتما از سال بالاتری ها کمک بگیرید. و در گروه های دانشگاهی از دیگران پرس و جو کنید تا بتوانید با استادی که برای شما بهتر باشد کلاس بردارید.

اساتید اخلاقیات و روحیات متفاوتی دارند شما باید آن استادی که برای شما بهتر است را انتخاب کنید. مثلاً یک استاد غیبت برایش مهم نیست ولی در امتحان بسیار سختگیر است یا بالعکس.

پس حتما از تجربه دیگران استفاده کنید.
توصیه اکید: برای انتخاب واحد ساعت و روز مشخصی مقرر میشود حتما در اون زمان از اتصال به اینترنت مطمئن باشید.
انتخاب واحد درست
کلام آخر

انتخاب واحد را جدی بگیرید و اصلا سرسری از آن رد نشید چون اگر دروس خوب یا اساتید خوبی را نتوانید اخذ کنید از درس خواندن خسته شده و انگیزه خودتان را از دست می‌دهید.

برای توضیحات بیشتر به اینستاگراممون مراجعه کنید.

اگر سوالی در رابطه را انتخاب واحد داشتین حتما در دیدگاه ها بپرسید.